Een haai gespot! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu Een haai gespot! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu

Een haai gespot!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

11 Juni 2007 | Nederland, Amsterdam

Hallo mensen,

Hier dan weer ff een update vanuit de Caribbean. Ik vermaak me hier nog steeds super goed, maar de tijd gaat nu echt snel. Nog 4 weekjes stage lopen dan zit het werk er op hier en dan gaan we nog 2 en een halve week vakantie vieren en onze scriptie afmaken. Met de projecten gaat het erg langzaam helaas en dat vind ik toch wel erg teleurstellend. Ik had heel graag wat meer willen bereiken maar dat is dus in zo’n korte tijd niet mogelijk hier. Deze week start er 1 restaurant eigenaar met de computer cursus, dus daar ben ik echt heel blij mee en 1 of 2 taxi chauffeurs zijn druk bezig om een ID-kaart te krijgen van onze organisatie, dus dat gaat hopelijk ook wel goed komen. Ben dan daar ook wel tevreden mee.

Nou dan nog ff de belevenissen buiten het werk. Vorig weekend was het laatste weekend van Geerte en Anneloes hier, dus dat hebben we ff gevierd met een afscheidsfeestje in onze stamkroeg zaterdagavond. Dat was erg gezellig, maar wel erg jammer dat ze weg zijn. Karin en ik hebben hun een fotocollage gegeven met de leuke momenten van hier, ze vonden het super leuk! Verder hebben we Karin haar vriend van het vliegveld gehaald, die is hier nu voor 2 weken. Die vrijdagavond hebben we hem maar gelijk meegenomen de kroeg in (en dat na zo’n lange reis) maar hij hield het lang vol... helaas moest ie het de volgende dag wel bekopen...gelukkig is hij hier op vakantie, dat scheelt!
Ook hebben we natuurlijk weer lekker op het strand gelegen, al wordt het strand hier steeds korter. Ik denk dat het strand helemaal weg is als wij hier weg gaan en dan komt het pas volgend jaar januari weer terug, dat heeft te maken met de stroming!

Ook het afgelopen weekend was het weer erg gezellig! Vrijdagavond naar Chucky geweest en het was deze keer erg druk daar. De hele kroeg was gevuld met jongelui; meestal zitten er nl veel oudere Amerikanen dus het was wel erg gezellig!
Zaterdagmiddag lekker naar het strand geweest en toen hebben we een haai gezien. Gelukkig had er iemand snorkel spullen mee dus hebben we hem om beurten ff gezien, hij was ongeveer 1.5 a 2 meter! Echt heel gaaf. Jullie denken natuurlijk, die beesten zijn gevaarlijk, maar deze doen niks...als je ze tenminste met rust laat. De foto’s zal ik er op zetten.
’s Avonds hebben we lekker gegeten met z’n allen en daarna nog ff de kroeg in geweest.
Zondag hadden we weer een bbq op het strand georganiseerd wat weer erg gezellig en relaxed was. Heerlijk genieten is dat hier, dat zal ik zeker gaan missen als ik weer in Nederland ben.

Nou mensen, dit was het eigenlijk wel weer. Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Anna

  • 11 Juni 2007 - 18:01

    Patjuh!:

    Ja, echt een leuk haaitje. Meestal zie je ze niet zo dicht bij de kust. Met duiken zie je ze wel vaker, ook vrij zwemmend, of jagend achter duikers hihi. Nee, dat was een grapje!
    Geniet van Statia!

    Ciao, Patjuh!

  • 11 Juni 2007 - 23:12

    Sonja:

    wauuw mooi hoor die haai!
    en dat met het snorkelen! mooie foto's ook!
    groetjes,

  • 12 Juni 2007 - 08:08

    Geerte:

    oh, oh, ik wordt helemaal jaloers,
    chucky's vol met jonge mensen, haaien en bbq-en. Nog even en ik wil terug, al is het maar om het mooie weer :-)
    hier is het momenteel iets minder, maar ik sla me er wel door heen!

    Maar goed geniet er lekker van en we zien elkaar zeker weer!
    liefs,
    Geerte (we zijn dus goed aangekomen)

  • 12 Juni 2007 - 08:32

    Monique:

    Hé meiske!

    Wat ziet 't er allemaal weer gezellig uit!
    En dan die haai, echt gaaf om zo'n beest eens van dicht bij te zien!

    Geniet nog maar lekker ff die laatste weken!
    Succes nog met je stage en de scriptie en met stappen natuurlijk!

    Dikke kus van Monique

  • 12 Juni 2007 - 10:39

    Sabrina:

    He Anna,

    Ik had net op de site van Karin gevraagd of die haaien niet gevaarlijk zijn, maar nu heb ik mijn antwoord al. Spannend om zo'n dier van zo dichtbij te zien. Jammer dat er niet meer organisaties zijn die de computer cursus willen doen maar jij hebt in ieder geval je best gedaan!

    X Sabrina

  • 13 Juni 2007 - 05:37

    Haaiii:

    hey anna een haai....?? dan sta je 1-0 voor op mij, want die heb ik onderwater nog niet kunnen spotten. Haaien zijn by the way helemaal niet agressief...al die verhalen over haaien zijn meestal de schuld van.....!! precies.....hey meid veel plezier daar nog want voordat je het weet moet je je jas weer aan in het koude nederland..xx

  • 19 Juni 2007 - 00:52

    Valerie:

    WOW.. Haaien.. die ben ik hier op aruba nog niet tegen gekomen. verder alles dus lekker daar.. hier ook. Neem aan dat de omgeving en temperatuur gelijkwaardig is. sorry dat ik niet vaker op jullie verhalen reageer, alleen zit ik nooit achter de pc! Ik heb al bijna ruzie met mijn moeder haha.. Veel plezier nog de laatste weekjes..
    liefs Valerie

  • 19 Juni 2007 - 00:53

    Valerie:

    WOW.. Haaien.. die ben ik hier op aruba nog niet tegen gekomen. verder alles dus lekker daar.. hier ook. Neem aan dat de omgeving en temperatuur gelijkwaardig is. sorry dat ik niet vaker op jullie verhalen reageer, alleen zit ik nooit achter de pc! Ik heb al bijna ruzie met mijn moeder haha.. Veel plezier nog de laatste weekjes..
    liefs Valerie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Ik ga 5 en een halve maand stage lopen bij de 'St. Eustatius Tourism Development Foundation' op St. Eustatius. Mijn project gaat over de kwaliteit van de service op het gebied van restaurant management en taxi management en hoe dit verbetert kan worden. Dit is tevens mijn afstudeeropdracht.

Actief sinds 23 Nov. 2006
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 32529

Voorgaande reizen:

09 Februari 2007 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: