De eerste werkdagen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu De eerste werkdagen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu

De eerste werkdagen!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

13 Februari 2007 | Nederland, Amsterdam

Nou, de eerste 2 werkdagen zitten er bijna op. We hadden ons kantoor zaterdag al gezien toen we aankwamen, dus dat maakte de eerste werkdag iets aangenamer. Ook hadden we vantevoren al een overzicht gekregen waar we ons de komende maanden mee bezig houden. Karin en ik hebben allebei verschillende taken. Ik hou me vooral bezig met de restaurants op het eiland, deze zijn sterk toe aan verbetering op het gebied van hygiene, kledingvoorschriften, veiligheid, training etc. Dus dat is zeker een uitdaging. Verder hou ik me bezig met het taxi management, hier is ook veel verbetering nodig zoals, veiligheid, service, schone taxi's etc.
Gister hebben we informatie opgezocht over deze onderwerpen, dus hebben we vooral achter de computer gezeten en vanochtend mochten we een aantal dingen voor ons zelf regelen,zoals een postbus nummer en het openen van een bankrekening hier. Dat heeft wel 2 uren geduurd, want men doet hier alles op z'n 11 en 30st. :-) Dat is ff wennen, vergeleken met Nederland. Gisteravond hebben we kennis gemaakt met de hoge pieten van het bureau hier want daar krijgen we ook mee te maken. Zij zien ons hier echt als een aanwinst voor het eiland. Dat is wel fijn om te horen, maar de druk wordt daardoor natuurlijk wel wat hoger.. Nou ja, we doen ons best dan gaat het zeker lukken.
Moet zeggen dat het eerst wel weer ff wennen is om hele dagen te werken...dan merk je dat je studentenleven toch wel ff anders is ;-)
Hier is mijn adres voor als jullie iets willen opsturen:

Anna Douma
P.O. Box 85
St. Eustatius
Nederlandse Antillen

Vergeet niet om een priority sticker op de brief te plakken anders duurt het nog langer.

Dit was het voor nu, ik hou jullie op de hoogte.

Dikke kus Anna!!

  • 13 Februari 2007 - 18:40

    Jelle & Alize:

    Hee schoonzus, het klinkt geweldig moet ik zeggen! Ben best wel een beetje jaloers :-) Het ziet er goed uit alleen ff balen van die vlucht. Maar die ben je vast alweer vergeten! Zeg als je iets wilt weten over hygiene Dan roep je maar! Niet te hard want dan weet de hele werled het :-)

    Dikke tuut J & A

  • 13 Februari 2007 - 19:41

    Sabrina:

    He Anna,

    Wennen he, weer werken?
    Ik heb hetzelfde hoor! Je hebt wel leuke taken gekregen. Ik wens je heel veel succes en we hebben nog contact.

    X Sabrina

  • 13 Februari 2007 - 21:51

    Sun:

    Hey meis, jeee voor ik het wist was je al weg.....snel ff bijgelezen, anyway wens je alsnog een super tijd maar dat gaat vast en zeker lukken. Pas goed op jezelf!
    kus

  • 14 Februari 2007 - 07:09

    Henk:

    Goedemorgen Anna,
    Ik kan me helemaal voorstellen dat het echt wennen is om hele dagen te moeten werken... Maar ja het voordeel is wel dat je je niet meer druk hoeft te maken om toetsen en tentamens. Wel een erg leuke stageopdracht hebben jullie gekregen.
    Heb je wel tijd om te kunnen genieten?
    Vast wel. Werkse en tot schrijfs.

    Dikke kus van Henderika en TJ

  • 14 Februari 2007 - 09:16

    Jantina:

    Haai toppertje!
    Zo te lezen heb je een erg leuke opdracht gekregen, klinkt als een super uitdaging! Geniet je wat van t weer daar? Moet eigenlijk wel, 't is hier zoals gewoonlijk grijs en grauw...
    We stay in touch!
    Kus.

  • 14 Februari 2007 - 19:58

    Judith:

    Hey!
    dus ook alweer druk bezig, leuke taken heb je! Wel wennen he, ja dat vind ik ook hoor, heel wat anders dan we gewend zijn idd!
    succes met je taken!
    xx Judith

  • 16 Februari 2007 - 11:31

    Klaske:

    hoi wyfke,
    Het is idd een super opdracht die jullie moeten uitvoeren, je moet maar zo denken het kan daar nooit erger worden alleen maar beter ;-)
    Ik denk dat jullie heel veel zullen bereiken!
    Al zullen het wel zware en lange dagen worden. Het weer ziet er in ieder geval prima uit op de foto's dus daar heb je niet over te klagen ;-) als je er ook maar van genieten kan...
    Heel veel succes! Dikke tút Johannes en Klaske

  • 16 Februari 2007 - 15:22

    Monique:

    Hé Anna!
    Het ziet er goed uit op de foto's!
    Mooi weer!
    En de opdracht die je hebt gekregen lijkt me ook erg interresant!
    Ik wens je heel veel suc6 en hoop dat je ondanks de lange dagen wel geniet!

    We blijven je verhalen volgen!
    Kus Monique

  • 17 Februari 2007 - 15:27

    Renate:

    Hey anna

    Ziet er super uit daar !! stukken beter dan de chn, je hebt ook een zeer leuke uitdaging, ik wens je veel succes !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Ik ga 5 en een halve maand stage lopen bij de 'St. Eustatius Tourism Development Foundation' op St. Eustatius. Mijn project gaat over de kwaliteit van de service op het gebied van restaurant management en taxi management en hoe dit verbetert kan worden. Dit is tevens mijn afstudeeropdracht.

Actief sinds 23 Nov. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 32584

Voorgaande reizen:

09 Februari 2007 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: