Het Cruise Weekend! - Reisverslag uit Grytviken, Zuid Georgia van Anna Douma - WaarBenJij.nu Het Cruise Weekend! - Reisverslag uit Grytviken, Zuid Georgia van Anna Douma - WaarBenJij.nu

Het Cruise Weekend!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

03 April 2007 | Zuid Georgia, Grytviken

Na een weekend vol belevenissen wordt het weer tijd om jullie te laten meegenieten.
Donderdag 22 maart kwam er een Duitse meneer hier op het eiland om video opnames te maken voor de promotie voor WinAir ( de luchtvaartmaatschappij hier). Toen hij ’s middags hier op kantoor arriveerde om foto’s van het fort te maken mocht ik me eventjes als toerist voor doen. Ik moest een trap oplopen hier bij het fort en bovenaan moest ik zeggen: “ Welcome to Statia” en ik moest zwaaien naar de camera. Dit was dus mijn eerste echte filmopname, erg leuk om mee te maken. Hoop dat het filmpje wat gelukt is.

Met mijn projecten gaat het ook goed. Heb in ieder geval al 1 restaurant eigenaar die een computer cursus wil gaan volgen en de tweede is nog aan het nadenken, maar denk dat dat wel gaat lukken, maar de derde eignaar heeft al gezegd dat ze het niet wil. Ze denkt dat ze het wel op haar eigen manier kan doen. Nou ja, jammer maar zelf weten toch!
Met het taxi project gaat het ook redelijk, maar mensen komen hun afspraken niet altijd na, ze zeggen dat ze langs komen op kantoor om even wat door te nemen, vervolgens komen ze gewoon niet opdagen en laten ook niks van hun horen, dus daar zal ik weer achteraan moeten. Dat is wel erg vervelend hier, ik kan daar al niet zo goed tegen....maar okay, het is niet anders. Jerry (mijn begeleider) en ik beginnen deze week om de presentatie voor te bereiden voor de taxi chauffeurs. Ik hoop dat we dan de taxi chauffeurs erop kunnen attenderen dat de kwaliteit van de service omhoog kan.

Dan vrijdag 30 maart was het zover, de korte vakantie begon. Karin en ik vlogen ’s ochtends om 9:20u vanaf St. Eustatius naar St. Maarten ( dit is een kwartiertje vliegen). Aangekomen was het niet echt mooi weer, erg bewolkt maar later op de dag werd dit wel beter. Wel hadden we af en toe een regenbuitje. We hebben ff geshopt op St. Maarten, dat was wel weer lekker even na 2 maanden. Verder hebben we lekker op terrasjes gezeten. ’s Middags om 15u konden we inchecken op de boot, dus toen waren we er ook al, konden we eindelijk onze tas kwijt. In de haven stonden meerdere cruiseschepen, maar die van ons was echt wel de kleinste. Er kunnen ongeveer 160 passagiers op. Van binnen was het wel erg netjes (zie foto’s). We hadden een hut op dek 2, dus bijna onderin. We hadden geen raampje dus af en toe wanneer het erg schommelde voelde je dat goed in je hoofd of buik en moest je zorgen dat je de horizon weer kon zien anders werd je wel erg beroerd. Ik heb er eigenlijk weinig last van gehad en tijdens het slapen viel het ook wel mee. ’s Avonds hebben we nog wat gegeten op de boulevard van St. Maarten en later zijn we teruggegaan naar het schip en hebben we daar in de bar op het dek nog even wat gedronken. Dat was wel gezellig. Er zaten op dat moment nog 2 Nederlandse jongens in de bar en toen we met hun in gesprek kwamen bleek dat de ene ook uit Leeuwarden kwam en de andere uit Dokkum.... Ja tis niet te geloven, echt heel toevallig. Zij lopen stage bij de brandweer op St. Maarten.

Zaterdag ochtend voeren we om 7:00u naar St. Barths. Dit was ongeveer 2 uurtjes varen. Het anker werd een stukje voor de kust uitgegooid en dan kon je met een bootje bijna elk uur aan wal komen. Om 11:00 hebben we een taxi tour gedaan rond het eiland, dit was erg mooi en we hebben erg mooie foto’s gemaakt. We werden bij het strand St. Jean uitgezet, daar hebben we even gelunched en daarna zijn we op het strand gaan liggen. Het weer was niet heel erg mooi helaas en later begon het keihard te waaien, dus het zand waaide gewoon tegen ons aan, dat was niet erg prettig dus na een tijdje zijn we weer richting het centrum gegaan naar het plaatsje Gustavia; hier heb je allemaal merk winkels en erg duur. Het eiland staat sowieso bekend om zijn dure prijzen. Ook kun je er bekende mensen tegen komen. Zoals Brad Pitt, hij heeft daar een vakantiewoning, helaas zijn we hem niet tegen gekomen...
In de haven van St. Barths lagen ongelofelijk mooie jachten, zeilboten etc. Echt niet normaal, wat een luxe. ’s Avonds hebben we heerlijk gegeten in een restaurant in de haven. Die dag was er net een zeilboten wedstrijd geweest, de Regatta, er was muziek in de haven dus erg gezellig. Later op de avond gingen we weer terug met het bootje naar ons cruise schip, en zijn we weer even naar de bar geweest!

Zondag morgen vertrokken we om 6:00u naar Anguilla, dit was ongeveer 4 uurtjes varen. Dit eiland heeft een van de mooiste stranden van de wereld, dus hier zijn we dan natuurlijk ook naar toe geweest. Je kon op de boot al het transfer met de taxi regelen, dus dat was wel ideaal. We hebben hier dan ook de hele middag lekker op een zonnebed gelegen en heerlijk genoten!
De rest van het eiland ziet er wel een beetje hetzelfde uit als hier, ook erg rustig. ’s Avonds hebben we in een restaurantje op het eiland gegeten en teruggekomen op het schip hebben we nog een paar gedronken in de bar, daar hadden ze die avond ‘scaryoke’, de slechtste zanger kreeg een fles champagne....wij hebben hier maar niet aan mee gedaan, want wij wilden niet voor joker staan. Al waren er slechtere zangers bij dan wij denk ik maar oke! Alle dames in de bar kregen nog een t-shirt van Easycruise, dus dat was wel leuk!

Maandag morgen was het dan weer tijd om terug te gaan naar St. Maarten. We arriveerden om 9:00u in de haven en half 11 moesten we van het schip zijn. Op St. Maarten hebben we nog lekker ff gewinkeld, het zijn wel vaak dezelfde soort winkels, maar wel leuk ff. Verder zie je er heel veel casino’s en tax-free juweliers en parfum winkels, dus voordat we weggaan ga ik zeker nog ff inkopen doen.
Om 15:00u hebben we een taxi genomen naar het vliegveld, ingecheckt en om 17:55 konden we boarden. We waren maar met 5 passagiers, dus we zaten in een heel klein vliegtuigje van WinAir. (voor maximaal 6 passagiers). Dit was erg spannend, maar wel super leuk. We vlogen ook nog even over het eiland heen, erg mooi om te zien. In zo’n klein vliegtuig kan geen bagage mee dus we moesten onze tassen bij de volgende vlucht ophalen. Dit was wel te verwachten dus we stonden er ook niet van te kijken.
Toen we weer in ons appartement kwamen voelde het als thuis, dus dat was ook wel weer prettig. We schommelen nog steeds wel wat van de boot, maar verder was het een geweldige ervaring.
Vandaag moesten we weer aan het werk, maar we hoeven deze maar 3 dagen, dan is het Pasen, dus dat is wel lekker; weer een lang weekend dus! Vrijdag avond komen de eerste bezoekers, Karin haar zus met haar vriend komen een weekje op Statia, dus dat is altijd gezellig.

Nou, dit was het voor deze keer. De foto’s komen zo snel mogelijk! Tot de volgende keer.

Liefs Anna

• 03 April 2007 - 14:31

Sabrina:

Hey Anna,

Het klinkt echt super die cruise. Ook spannend in zo'n klein vliegtuigje! Heel veel plezier nog!!

X Sabrina

• 03 April 2007 - 18:59

Anneloes:

Nice foto's! Weer lekker begonnen vandaag? Ik zit nog op school, moet blijven tot half 7, rapporten uitdelen en oudergesprekken...

Succes met werken!

• 03 April 2007 - 20:28

Judith:

Hey meid!

Jullie hebben je goed vermaakt dus tijdens die cruise! Die badkamer was idd wel erg oranje haha! Leuke foto's ook!
    succes!

x Judith

• 04 April 2007 - 14:55

Jantina:

Hee meissie! Wat een mooie stranden! Zwijmel helemaal weg bij al dat blauw, zon en strand... jullie hebben het vast heerlijk gehad! Je bent ook al lekker bruin zo te zien. Enjoy!
    Liefs van mij.

• 04 April 2007 - 20:47

Monique:

Hé wyfke,
    zo te lezen en aan de foto's te zien hebben jullie je prima vermaakt tijdens de cruise!
    Heerlijk even zo'n mini-vakantie er tussendoor!

Veel plezier nog en succes met werken!
    We "praten" wel weer ff via msn!
    XXX van Monique

• 09 April 2007 - 12:01

Jan De Missieman:

dus een lekkere cruise gemaakt, aan de foto's te zien is het daar een klein bounty-eiland. Heb je al gedoken of....have fun

gr x

• 09 April 2007 - 12:57

Erika De Vries:

Heej Anna,
    Ik zit al een aantal dagen ziek thuis en dacht ineens laat ik jou site eens gaan bezoeken. De tijd gaat wel hard zeg. Hier in het saaie en koude Holland gaat verder alles zijn gangetje. De grootste drukte bij de B-dienst zal nu hopelijk voorbij zijn.Kweet nog niet wanneer ik weer aan het werk ga. Eerst maar eens goed uitzieken.
    Als ik al die mooie foto's zie en je leuke verhalen lees dan word ik wel een beetje jaloers hoor. Maar gelukkig heb ik een vakantie naar Oost-Amerika in het verschiet. We vertrekken 27 mei en komen 2 weken later weer terug. Nou meid nog een hele mooie tijd daar!
    Groetjes van Erika

• 09 April 2007 - 14:37

Patjuh!:

Dag meisje,

Heb je site ontdekt! Foto's en verhalen zijn geweldig.. en die waar ik bij was kloppen ook nog.... dus dan zal de rest ook wel kloppen.
    Fijne paashaasdag op een van de 2 stranden... niet te veel eten en drinken in het zonnetje!

ciaos,

Patrick