Koninginnedag, snorkelen en strand! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu Koninginnedag, snorkelen en strand! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu

Koninginnedag, snorkelen en strand!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

02 Mei 2007 | Nederland, Amsterdam

Hallo lezers,

Na 4 vrije dagen moet er vandaag weer gewerkt worden. Deze week dus maar een korte werkweek, heerlijk. Vorige week doorgegaan met mijn projecten, maar er is eigenlijk weinig nieuws over te vertellen dus ga maar verder met het weekend.

Vrijdagavond zijn we ff naar Chucky’s geweest waar we Anthony (Jongen uit London) Nederlandse woorden hebben geleerd, natuurlijk waren het niet de meest normale woorden...;-). Na 1x een woord of zin gehoord te hebben wist ie het gelijk en hebben we dat het hele weekend aan moeten horen. Het is wel lachen om dit te horen van iemand met een Brits accent.

Zaterdagmorgen hebben we weinig gedaan, we hadden weer geen water dus we konden niet schoonmaken. ’s Middags zijn we lekker naar het strand geweest en weer wat kleur erbij gekregen. ’s Avonds hebben Karin en ik bij Patrick gegeten, kipshoarma en zelfgemaakte “frietuh” (zoals de Limburgers altijd zeggen). Het was erg lekker! Anthony zou ook komen eten maar die was het vergeten en we konden hem niet bereiken, dus dat was jammer. Daarna hebben we lekker wat gerelaxed op het balkon en kwam de buurman van Patrick nog ff langs. Hij is politieman hier dus we hebben weer leuke verhalen gehoord.

Zondag zouden we misschien naar Nevis gaan, maar de piloot zei al dat het onder voorbehoud was want er kon zo iets tussen komen..Ja dus. Hij had een afspraak in St. Maarten, erg jammer, volgende keer beter.
’s Middags hebben we dan maar weer eens wat anders gedaan, namelijk gesnorkeld. Het was echt heel erg gaaf. Vele mooie vissen gezien, een rog, een anker en een kanon. De onderwater wereld is hier echt geweldig. (zie foto’s)
Na anderhalf uur te hebben gesnorkeld werd het een beetje koud en hebben we nog even op het strand gelegen.
’s Avonds zijn we met Karin, Anneloes, Patrick, Vera en ik uit eten geweest en daarna nog ff de kroeg in gedoken, was weer erg gezellig.

Maandag, Koninginnedag zijn we naar het centrum gelopen want daar zou een vlooienmarkt zijn, nou dat was er ook, maar zeer kleinschalig, 4 kraampjes!! Verder was er ook weinig te beleven, we hebben nog wat gedronken en ’s middags zijn we maar weer lekker naar het strand gegaan.
’s Avonds hebben we het Koninginnefeest gevierd bij Chucky’s, Patrick was dj, dus er waren vele goeie feestnummers te horen. We hebben lekker gedanst met eigenlijk alleen maar Nederlanders. Het was een super gezellig feest.

Gister was het Dag van de Arbeid en waren wij dus ook lekker vrij. Konden we nog even bijkomen van het feesten. We hebben lekker ff ge’limed’ op het strand, dat zeggen de mensen hier als ze aan het hangen / chillen zijn. Gisteravond nog ff tv gekeken en vroeg naar bed gegaan en vanochtend zat het werk weer op ons te wachten.

Aanstaande vrijdag komen mijn ouders voor 2 weken langs, dus daar heb ik heel veel zin in. We moeten hier nog steeds de ‘Quil’ gaan bewandelen, dus dat gaan we dan maar even met mijn ouders doen. Ik moet namelijk eerst mijn sportschoenen krijgen. Jullie krijgen de verhalen en foto’s wel te zien en te lezen.
Verder gaan we hun de leuke plekjes laten zien en het nachtleven laten ervaren. Het is natuurlijk maar een klein eilandje dus er is niet heel veel te doen maar ze kunnen hier lekker relaxen en genieten. Komt cker goed.

Liefs Anna

• 02 Mei 2007 - 13:31

Neetahh!:

Hej lieverd,

ondanks t kleine eiland vermaken jullie je nog perfect lees k wel! Super, had ook niet anders verwacht =)
    Erg leuk en interessant om de verhalen weer te lezen!
    K wens je heel veel plezier als je ouders er zijn! Laat ze t mooie eiland maar goed zien, lekker relaxen en genieten van elkaar!!
    Doe ze de groeten van me!

Have fun in the sun! =)

Liefs & dikke kus mij!

• 02 Mei 2007 - 13:55

Sabrina:

He,

Weer super gezellig zo te zien.
    Dit is mijn laatste week alweer. Geniet nog maar van je tijd daar!

X Sabrina

• 02 Mei 2007 - 14:59

Patjuh!:

Weer een geweldig verhaal hoor. Die stage is volgens mij maar bijzaak, of begrijp ik dat verkeerd.... Maar gezegd moet worden: Ieder weekeinde hier is net vakantie! Geniet er van, Ciaos!

• 02 Mei 2007 - 21:22

Anneloes:

Dag dame, leuke foto's ;-) Eigenlijk moeten we nu aankomende zaterdag ook nog even bevreidingsfestival vieren... Haha! Succes met werken, nog maar 2 dagen.

Liefs

• 03 Mei 2007 - 10:20

Jantina:

Hee meissie! Leuk weer even wat van je te horen! Die onderwaterwereld ziet er erg mooi uit, wat een aparte visjes. Fijn dat jullie ook lekker koninginnedag hebben gevierd. Ben zelf naar Groningen geweest, wat erg leuk. Geniet van de dagen met je ouders, zal vast wel lukken!
    Veel liefs.

• 03 Mei 2007 - 14:37

Janine:

Hey meid,

Naast het werken moet je het natuurlijk wel gezellig maken, maar dat is geen probleem daar. Elk weekend is het weer feest!!
    Het lijkt me heel erg gaaf om tussen al die mooie vissen te zwemmen. En als je dan helemaal diep kunt gaan, is natuurlijk helemaal fantastisch.
    Helaas kennen ze hier in Mexico geen Koninginnedag, dus ik heb hard ;) moeten werken :( Hahaha!!
    Veel plezier nog de komende tijd en ik spreek je wel weer.

Muchos besos Janine

• 04 Mei 2007 - 09:52

Melle:

Hey Anna!!

Cool zeg, al die mooie vissen! Die hawwe we hjir net hè!

Veel plezier nog!!

Melle

• 05 Mei 2007 - 10:19

Judith:

Hey Anna!

Jij hebt ook leuke foto's gemaakt he! Gezellige boel daar! Leuk dat je ouders er nu zijn! :) Veel plezier!
    x judith

• 09 Mei 2007 - 08:51

Jan De Cyprusman:

mooie foto's van de onderwaterwereld daar. Hier op Cyprus is de onderwatereld kaal en al het koraal is op de meeste plaatsen vernield. Jij bent een gelukkige vrouw dat je een pijlstaartrog hebt gezien.....leuk om te lezen dat waar ook ter wereld konniginnedag overal uitbundig wordt gevierd....xx