De 'Quill' beklommen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu De 'Quill' beklommen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu

De 'Quill' beklommen!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

14 Mei 2007 | Nederland, Amsterdam

Hallo lieve mensen,

Er is al weer een week voorbij dus tijd voor een nieuwe up-date. Mijn ouders vermaken zich nog prima hier en genieten elke dag volop. Ze hebben bijna alles al gezien van het eiland, dat is ook niet zo vreemd natuurlijk want het is niet zo groot. Vorige week donderdag was ik vrij en heb ik met ze gesnorkeld, maar helaas was het zicht niet zo goed vanwege de sterke stroming toen. Verder wel erg leuk.
’s Avonds hadden we een afscheidsfeestje van Linor, zij is vrijdag teruggegaan naar Israel, het was erg gezellig.

Vrijdag moest ik nog ff werken en zijn mijn ouders naar Saba gegaan met het vliegtuig. Saba is ook een heel klein eilandje en één grote berg, de landingsbaan is ook één van de korste in de wereld nl 400 meter, dit vonden ze echt een leuke ervaring. Ze hebben daar de Mount Scenery beklommen, deze telt 1062 treden. Ze zijn niet helemaal naar boven geklommen want ze wisten niet precies hoe lang het nog was. Het was alleen erg regenachtig en vochtig die dag, maar verder vonden ze het erg mooi om te zien. Ze zeiden gelijk dat het daar veel schoner is dan hier op Statia.
Karin en ik zijn vrijdagavond naar onze stamkroeg “ Chucky’s” geweest en daarna nog ff naar ‘Smoke Alley’, het was weer erg gezellig.

Zaterdagmorgen kwamen mijn ouders weer terug van Saba en zijn we ’s middags met hun lekker naar het strand geweest.
Zaterdagavond waren we met mijn ouders uitgenodigd om bij Patrick te komen bbq-en, het eten was zoals altijd weer voortreffelijk en het was erg gezellig. Het werd niet zo laat die avond want zondag ochtend zouden we er vroeg uit om de vulkaan ‘de Quill’ te beklimmen.

Zondagochtend werden we om kwart voor 7 opgehaald door de taxi en hij heeft ons naar het beginpunt gebracht van de Quill. Het was een beetje te veel van het goede om eerst dat stuk ook nog te gaan lopen. Daar aangekomen kwam daar onze gids ook al aan en zijn we gelijk met de tocht begonnen. Het was goed te doen, natuurlijk is het wel zweten en je voelt het goed in je kuiten maar verder ging het erg goed. Na 50min kwamen we aan op de rand van de krater, vanuit daar kun je verschillende wandelroutes nemen; je kunt naar het hoogste punt gaan 'Mazinga' (600m), maar dan moet je wel mooi helder weer hebben om de andere eilanden te kunnen zien. Verder kun je er helemaal omheen lopen, maar wij zijn de krater in gegaan. Dit is een tropisch regenwoud. Het was even klimmen en klauteren naar beneden maar echt de moeite waard. We zijn nog een rondje gelopen in de krater en onderweg hebben we veel krabben gezien en zelfs slangen....deze zijn niet giftig dus dan is het niet zo erg. Het was echt super gaaf om te zien. Ook de bomen waren heel bijzonder, de wortels groeien soms echt alle kanten op, zelfs opzij en doorelkaar heen. Op de foto’s zie je ook hoe groot en breed sommige zijn, echt heel erg mooi. Toen zijn we weer naar de krater rand geklommen, nog even een pauze gehad en daarna weer de weg teruggegaan. De taxi heeft ons toen weer opgehaald en naar huis gebracht, daar waren we rond 11uur. Het was echt een super mooie ervaring en waarschijnlijk gaan Karin en ik nog wel een keer een andere route lopen. Ook mijn ouders vonden het geweldig en hebben het goed kunnen doen. Ben trots op jullie!!!
’s Middags zijn wij nog ff naar het strand geweest en ‘White Wall’ gezien, hier wonen de wat rijkere mensen met mooie huizen en zwembaden etc. Als het mooi helder weer is heb je een geweldig uitzicht op St. Kitts.

Gisteravond verder niks meer gedaan en op tijd naar bed gegaan. Vanochtend toen we wakker werden voelden we wel wat spierpijn, maar ja dat hoort er bij natuurlijk.

Ik hoef deze week maar 2 dagen te werken, dus lekker kort werkweekje. Heb nog een paar dagen vrij genomen om met mijn ouders door te brengen en vrijdag ga ik ze weer naar het vliegveld brengen en vliegen ze weer terug naar Nederland. De tijd gaat echt super snel, maar ben blij dat ze zich hier goed vermaken.

Om het nog even over het werk te hebben ;-) met mijn projecten gaat het goed. De taxichauffeurs zijn druk bezig om een uniform te krijgen en te zorgen dat ze aan de voorwaarden voldoen om een ID-card te krijgen. Ik heb al een ontwerp hiervan gemaakt en het ziet er erg professioneel uit moet ik zeggen. Zodra zij aan de voorwaarden voldoen gaan we er één voor ze maken. Ben erg benieuwd naar de reacties.
Verder is er helaas maar één restaurant eigenaar die graag een computer cursus wil volgen, maar het is in ieder geval een begin. Zodra hij een laptop heeft gekocht kan ik de cursus voor hem gaan regelen. Als dit allemaal gelukt is ben ik tevreden. Ik had heel graag nog veel meer willen bereiken, maar aangezien dat hier gewoon niet mogelijk is in zo’n korte tijd vind ik het goed zo. Het begin is er in ieder geval en de volgende stagiares kunnen hier dan mee verder.

Dit was het dan voor deze week. Ik hou jullie op de hoogte van de volgende belevenissen.

Liefs Anna

  • 14 Mei 2007 - 15:14

    Jannie:

    Even de groeten uit Ee. Ook aan "Heit en Mem"........ natuurlijk! Leuk dat ze het zo naar de zin hebben en de conditie van hun valt me niets tegen. Ha ha. De foto's zien er gezellig uit. Het is een prachtig eiland. Laat ze er nog maar even lekker van genieten. Volgende week begint het harde leven weer! Liefs Jannie.

  • 14 Mei 2007 - 15:34

    Janine:

    Hey meid,

    Dus je hebt ook nog ff je sportieve kant laten zien? ;) Nee hoor, geintje! Vet gaaf om zo'n tocht te maken. Dat is wel even wat anders dan in Nederland.

    Geniet nog maar ff lekker deze week, met je vrije dagen.

    Succes nog met je stage!

    Besito Janine

  • 14 Mei 2007 - 16:15

    Sabrina:

    He Anna,

    Op Karin's site had ik ook al geschreven dat die natuur sprekend op het regenwoud van Suriname lijkt. Echt super mooi. Leuk dat je ouders zich ook zo vermaken.
    Veel succes verder met je project!

    X Sabrina

  • 14 Mei 2007 - 20:08

    Keimpe En Janny:

    Anna Evert en Minke
    Wat mooi dat jullie zo kunnen genieten van het weer en van elkaar.
    Maar het is denk ik al weer bijna om of zijn je vader en moeder al onderweg naar huis?In ieder geval de groeten van ons en nog een hele prettige tijd daar.

    Groeten Keimpe en janny

  • 15 Mei 2007 - 18:07

    Melle:

    Hey Anna!

    Wat is het daar super gaaf zeg! Mooi dat je je daar zo vermaakt en je ouders ook natuurlijk! Evert en Minke sille hjir straks wol wer wenne moatte!!

    Veel plezier nog!!

    Melle

  • 16 Mei 2007 - 12:35

    Jan De Missieman:

    hey sexy one ik dacht dat jij ook in de wijk van white wall zou wonen ;-) dus ff een bergje beklommen tof man en ja daar heb je idd het mooiste uitzicht....hier hebben we een kleine twister gehad, zou gaan duiken maar was te gevaarlijk...xx

  • 16 Mei 2007 - 20:54

    Judith:

    Hey!

    Leuke tocht he, hele mooie omgeving daar!
    Leuk dat je ouders zich daar ook zo vermaken :)
    Succes nog met je opdrachten en geniet van je vrije dagen!

    x judith

  • 18 Mei 2007 - 18:07

    Jacolien:

    Ziet er goed uit die kratertocht!! leuk he die trips, geniet ook steeds van de excursies... Leuk dat je alles aan je ouders kan laten zien he? toch anders dan foto's. Mn vader is er nog, gaat volgende week zondag weer terug. Ik ben ook druk met scriptie, tijd gaat best snel. Ik ga 31juli weer terug, jij? Suc6 en tot volgende keer...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Ik ga 5 en een halve maand stage lopen bij de 'St. Eustatius Tourism Development Foundation' op St. Eustatius. Mijn project gaat over de kwaliteit van de service op het gebied van restaurant management en taxi management en hoe dit verbetert kan worden. Dit is tevens mijn afstudeeropdracht.

Actief sinds 23 Nov. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 32575

Voorgaande reizen:

09 Februari 2007 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: