Alweer 10 weken voorbij! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu Alweer 10 weken voorbij! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu

Alweer 10 weken voorbij!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

24 April 2007 | Nederland, Amsterdam

Er is al weer een week voorbij, dus tijd voor een up-date. We zitten hier nu 10 weken op St. Eustatius en het is nog altijd erg leuk. De tijd vliegt voorbij, volgende week zitten we op de helft van onze stage hier.Het is bijna niet te geloven.
Verder wil ik jullie heel erg bedanken voor alle felicitaties die ik heb ontvangen, geweldig! Heeft me zeer goed gedaan. Dinsdag avond zijn we lekker uit eten geweest en heb ik nog een paar leuke cadeautjes gekregen. Toen wij naar het centrum liepen kwamen we de politie tegen met zwaailampen aan en later zagen we dat een oud mannetje in de ambulance werd gelegd. Wat bleek nou, iemand heeft dit oude mannetje van 93 beroofd en geslagen. Het was al de tweede keer, niet te geloven gewoon. Hij kreeg 50 hechtingen, er zit nu een verdachte vast maar verder is er niks bekend. Er gebeurd hier verder heel weinig, maar dit is toch wel heel erg triest. Het was natuurlijk ook het gesprek van de dag.

Heel even over het werk, er was dus vorige week 1 taxi chauffeur op komen dagen, maar kreeg later nog 2 telefoontjes van taxi chauffeurs die alsnog geintereseerd waren in een id-card voor hun taxi bedrijf. Heb inmiddels al met een van hun een individueel gesprek gehad en dit ga ik deze week ook met die andere persoon doen. Dit is natuurlijk zeer positief. Het lukt allemaal wel, maar het duurt hier gewoon even!!!

Dan andere dingen. Donderdag avond zijn we naar een diploma uitreiking geweest van een aantal medical students hier. Zij hebben hier een aantal jaren theorie lessen gehad, dus ze hebben hier heel veel gestudeerd. Zij hebben dit hier op dit eiland gedaan omdat het hier goedkoper is en nu kunnen ze weer terug naar Amerika om daar verder te studeren. De uitreiking werd gehouden in het fort, bij ons kantoor. Erg leuk om mee te maken.

Vrijdag waren er de verkiezingen. Ze konden de hele dag door stemmen, maar toch was het telkens druk en moesten mensen wachten...ja het gaat hier niet zo snel als in Nederland. Het gaat hier natuurlijk ook nog met pen en papier he! Vanwege dit gebeuren, waren wij om 12uur vrij, dat was wel lekker natuurlijk! Er werd de hele dag geen alcohol geschonken, dus vrijdag avond niks gedaan.

Zaterdagmiddag zijn we naar het strand geweest en omdat de wind deze keer vanaf de Caribische kant kwam, waren de golven enorm. ’s Avonds heb ik mijn verjaardag gevierd. Ik had 2 cd’s gekregen van Patrick, dus die hebben we ff gedraaid in de kroeg waar ik een aantal mensen uitgenodigd had, het was een hele gezellige avond. Later zijn we nog naar een andere kroeg geweest waar een live band speelde. We hebben lekker gedanst en gedronken! Een zeer geslaagd feestje dus.
Zondag hebben we echt helemaal niks gedaan, lekker geluierd. Zondagavond kwamen Geerte en Anneloes nog ff langs en zijn we vroeg ons bed in gedoken.

Volgende week zondag gaan we misschien met een prive vliegtuig naar St. Kitts, eilandje vlakbij. Zijn we daar ook eens geweest he! Maandag, koninginnedag gaan we in de kroeg vieren met onze dj Patrick. Dinsdag zijn we lekker vrij ivm met Dag van de Arbeid.

Nou dat was het dan weer. Tot de volgende keer.

Liefs Anna

  • 24 April 2007 - 13:39

    Jannie:

    He die Anna, je bent lekker op dreef met je verhalen. Heerlijk. Geniet ervan, voor je het weet is het voorbij en moet je weer naar het stressvolle Nederland. ha ha. Doe je wel voorzichtig! Laat je niet beroven en in elkaar meppen he! Leuk dat je een fijne verjaardag hebt gehad. Maar volgens mij ontbreekt het je niet aan feestjes. He succes, ik ga ook maar weer eens wat doen. Liefs Jannie.

  • 24 April 2007 - 13:54

    Sabrina:

    He Anna,

    Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad. De tijd vliegt voorbij he! Nog maar ander halve week en dan moet ik al naar huis, jammer. Geniet nog maar van je tijd daar en veel succes nog met de taxi chauffeurs.

    X Sabrina

  • 24 April 2007 - 19:34

    Patjuh!:

    Hey meisje! Wat een leuk verhaaltje weer. Nog even over dat oude Mannetje. Dat is meneer Lampe en hij maakt het weer redelijk goed. Vanochtend hoorde ik dat de dader alweer op vrije voeten loopt. Erg he... Succes met de tweede helft van je stagebezoek aan statia!

  • 24 April 2007 - 19:34

    Patjuh!:

    Hey meisje! Wat een leuk verhaaltje weer. Nog even over dat oude Mannetje. Dat is meneer Lampe en hij maakt het weer redelijk goed. Vanochtend hoorde ik dat de dader alweer op vrije voeten loopt. Erg he... Succes met de tweede helft van je stagebezoek aan statia!

  • 25 April 2007 - 09:56

    Cynthia:

    Ja wat gaan de weken toch snel voorbij. En wat zielig voor fie man van 93!!! Te erg Maar wel fijn dat jullie verder een leuke tijd hebben!

    xxx

  • 25 April 2007 - 19:16

    Melle:

    Hey Anna,

    Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad!! Ons feestje in het dorpshuis was ook erg geslaagd, foto's staan binnenkort wel op x-tras. Tijd gaat snel hé, alweer bijna op de helft! Veel plezier nog!!!

    Gr Melle

  • 25 April 2007 - 19:19

    Anneloes:

    He meid, je hebt weer leuke foto's!

  • 02 Mei 2007 - 12:19

    Hendrika:

    Hoi Wijfke,

    Heb je een fijn lang weekend gehad??? Ik ben benieuwd of je nog met het vliegtuigje op pad bent geweest.
    Tjonge jonge jonge wat ben jij bruin. Nog een paar nachtjes slapen en dan komen pa en ma. Heerlijk... weet je al wat je met hen gaat ondernemen?

    Lieverd tot schrijfs. Dikke kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Ik ga 5 en een halve maand stage lopen bij de 'St. Eustatius Tourism Development Foundation' op St. Eustatius. Mijn project gaat over de kwaliteit van de service op het gebied van restaurant management en taxi management en hoe dit verbetert kan worden. Dit is tevens mijn afstudeeropdracht.

Actief sinds 23 Nov. 2006
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 32573

Voorgaande reizen:

09 Februari 2007 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: