Het eiland vanaf de Caribische Zee! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu Het eiland vanaf de Caribische Zee! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu

Het eiland vanaf de Caribische Zee!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

22 Maart 2007 | Nederland, Amsterdam

Hallo mensen,

Ik zal maar weer eens wat van me laten horen. Ik vermaak me hier nog steeds erg goed, ben alleen nog niet helemaal beter, maar het gaat wel de goede kant op. Ben nog wel even bij een dokter hier langs geweest en heb een drankje gekregen. Hoop dat dit gaat helpen.
Op het werk gaat het ook goed. Ben bezig met restaurant eigenaren over te halen om een computer training te volgen, helaas is nog niet iedereen overtuigd, maar op een gegeven moment moet je daar dan ook geen tijd meer in steken.
Verder houden mijn begeleider en ik in april een workshop voor taxi chauffeurs. Hierin geven wij een presentatie over hoe de performance van taxi chauffeurs zou moeten zijn en hoe zij een identiteits bewijs kunnen bemachtigen van onze organisatie. Dit geeft taxi passagiers meer vertrouwen in de taxi bedrijven. Ook zullen wij uitleggen dat het dragen van een uniform belangrijk is en ook de veiligheid van de passagiers. Nu lopen de taxi chauffeurs er maar wat casual bij en kun je hen niet herkennen als taxi chauffeur. We zullen proberen om zoveel mogelijk taxi chauffeurs naar deze bijeenkomst te krijgen, maar als er een paar zijn, dan is er in ieder geval een begin...en ja "als er 1 schaap over de dam is volgen er meer"! Hier gaat toch alles stap voor stap, dat weet ik inmiddels wel. Het is wel een erg leuke uitdaging en hoop dat ik veel resultaat zal zien als ik dit eiland verlaat.

Dan nog even de andere belevenissen. Vorige week vrijdag zijn we met een aantal personen uit eten geweest, dit was erg gezellig. Daarna nog even naar Chucky's Bar geweest en zaterdag hebben we eigenlijk weinig gedaan. Beetje schoon gemaakt en 's middags kwamen Geerte en Anneloes ff langs. 's Avonds zijn hebben we met de meiden pannekoeken gegeten bij hun en zijn we redelijk vroeg naar bed gegaan.
Zondagmiddag zijn we naar het strand geweest en onderweg kwamen we Geerte, Anneloes en Vincent tegen en eenmaal op het strand kwamen nog Anthony (hij komt uit London) en Linor (Israëlisch meisje dat bij Animal Welfare werkt). Dat was het weekend weer.

Er lag hier de afgelopen dagen bij de kust een Zweedse 3-master (soort klipper boot) waar ongeveer 30 studenten op zaten. Een van de leraren was in ons kantoor en vertelde dat zij langs een aantal Caribische eilanden gingen varen en dat de studenten op de boot een aantal uren per dag les kregen. Onze begeleider vond het zeer interessant en vroeg of hij hun kon interviewen voor de nieuwsbrief van onze stichting.Dit kon wel en dus moesten we gisteren om half 5 klaar staan bij de haven en werden we naar de boot gevaren met een klein rubberbootje. Op de boot kregen we nog een rondleiding en hij ging erg heen en weer telkens maar wel erg leuk om te zien. De studenten waren ongeveer 2 en een halve maand onderweg. Dit was weer even een leuke ervaring en we we waren heel even van het eiland af.Zo konden we het eiland bekijken vanaf de Caribische Zee, erg leuk!
Het komende weekend hebben nog geen echte plannen, lekker ff relaxen en genieten van het mooie weer hier.

Dit was mijn verhaal weer ff voor nu. Ik hou jullie op de hoogte. Morgen over een week gaan we dus op een cruise schip naar andere eilanden, dus daar kijken we erg naar uit.

Tot het volgende bericht.

Liefs Anna

PS: Bedankt voor jullie reacties elke keer. Vind dit erg leuk om te lezen.

  • 22 Maart 2007 - 14:00

    Valerie:

    Hey ladies, Die vele reacties krijgen jullie natuurlijk ook wel op jullie leuke verhalen! Echt toppie dat het daar zo bevalt. Mijn vliegtuig vertrekt op 8 april. Dan zit ik alweer een beetje dichter bij jullie! haha eilandhoppen? hahaha vast geen tijd voor.. nou geniet ervan.
    We'll keep each other posted!
    Liefs Valerie

  • 22 Maart 2007 - 14:05

    Sabrina:

    He Anna,

    Gelukkig dat je je weer iets beter voelt. Leuk om het eiland te zien vanaf de zee. Heel veel succes verder met de taxi chauffeurs!!

    X sabrina

  • 22 Maart 2007 - 15:52

    Klaske:

    ik heb je al gesproken via msn maar ik heb je belevenissen gelezen en lees ik weer nieuwe dingen.
    Het ziet er daar echt mooi uit en wat ben jij heerlijk bruin geworden

  • 23 Maart 2007 - 10:29

    Melle:

    Hey Anna!

    Het ziet er super uit op de foto's en uit je verhalen te lezen is het er ook echt fantastisch!

    Goed weekend en ik hoop dat je snel weer helemaal beter bent!

    Gr Melle


  • 23 Maart 2007 - 11:25

    Enny:

    Hoi Anna,

    Ik ben blij dat je weer wat bent opgeknapt! Ik ben net even bij je moeder geweest, en "we binne wer hielendal bypraat! Leuk om je zo te volgen met deze berichtjes en wat ben je al bruin! Een prettig weekend en voor het volgend week-end alvast veel plezier!
    Liefs Enny.

  • 23 Maart 2007 - 18:37

    Janine:

    Hey meid,

    Genoeg te beleven dus op het eiland... En helemaal leuk om dat dan eens vanaf zee te zien. Ik hoop dat het nog erg naar je zin zult hebben, en héél véél plezier volgend weekend! Maar dat gaat vast wel lukken.. :)

    xxx Janine

  • 25 Maart 2007 - 15:29

    Judith:

    Hey Anna!

    Super om te horen dat je het zo naar je zin hebt daar! Veel succes nog met je project en heel veel plezier komend weekend!!
    x

  • 26 Maart 2007 - 06:18

    Ook Een Douma:

    hey anna, zo te lezen vliegt de tijd voor jou ook voorbij. Altijd mooi weer en relaxed leven. Dus ff eruit met een klipper vol studenten. Is het interview goed gegaan of..??

    xx

  • 31 Maart 2007 - 19:03

    Margriet:

    he anna hoe gaat t met je.kzie dat je het lekker naar je zin hebt.je bent al mooi bruin,geniet ervan en tot horens gr dikke kus margriet

  • 02 April 2007 - 21:54

    Greta:

    Hey Meissie
    Leuke foto's!! Hoe gaat het met je? Ben je nog steeds ziekjes???
    Hier in L.A is alles nog hartstikke leuk (L.A bedoel ik dan) alleen stage valt ontzettend tegen. Heb al contact met school gehad, me de vraag of het mogelijk is om na 3maanden te stoppen en eerder af te studeren. Heb morgen als het goed is gesprek met mijn supervisor, maar das nog even afwachten.
    Heb het wel gehad hier, wil wel terug (hoewel ik me buiten stage om erg vermaak hoor) Alleen ga gewoon echt met tegenzin naar het werk.

    Ik hoop dat alles daar goed gaat en doe even de groetjes aan Karin en ik zie uit naar jullie leuke verhalen. (Top deze website, ben je toch nog een beetje bij elkaar, ondanks de grote afstand)

    Hele dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Ik ga 5 en een halve maand stage lopen bij de 'St. Eustatius Tourism Development Foundation' op St. Eustatius. Mijn project gaat over de kwaliteit van de service op het gebied van restaurant management en taxi management en hoe dit verbetert kan worden. Dit is tevens mijn afstudeeropdracht.

Actief sinds 23 Nov. 2006
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 32572

Voorgaande reizen:

09 Februari 2007 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: