Kakkerlakken....!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu Kakkerlakken....!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu

Kakkerlakken....!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

05 Maart 2007 | Nederland, Amsterdam

Het is weer weekend geweest, dus weer tijd voor een up-date. In de weekenden beleven we het meeste dus kan ik in het begin van de week weer ff mijn belevenissen met jullie delen.
Vorige week ben ik op mijn werk bezig geweest met het uitdelen van mystery shoping formulieren. Ik heb afspraken gemaakt met de eigenaren van een aantal restaurants hier, dus vanmiddag heb ik mijn eerste officiele serieuze gesprekken met de eigenaren. Dit zal gaan over hun trainingsbehoeften maar ook zullen de dingen besproken worden die volgens de mystery guests verbeterd kunnen worden. En dit zijn toch wel een aantal punten, dus zal proberen om dit op een tactvolle manier te brengen. Gelukkig zijn deze restaurant eigenaren wel bereid om feedback te ontvangen en staan ze wel open voor kritiek. Ze hebben gewoon een steuntje in de rug nodig. Maar ik moet er dus wel rekening mee houden dat het niet zo snel zal gaan als ik zou willen, maar ik zal zeker mijn best doen, zodat ik (veel) verbeteringen kan zien wanneer ik dit eiland ga verlaten.

Verder is er hier afgelopen donderdag nog een Nederlandse stagiaire aangekomen, die ook op de tourist office gaat werken. Maar zij gaat wel hele andere taken doen hier. Vorige week vrijdag zijn we met 10 Nederlanders uit eten geweest; 5 daarvan zijn stagiaires die hier ongeveer een half jaar zullen verblijven, waaronder wij dus, verder een van de meiden hun ouders waren op het eiland en 2 andere meiden zijn hier 10 dagen geweest om onderzoek te doen op pedagogisch gebied. Zij doen dit op meerdere Caribische eilanden. En verder was onze Surinaamse begeleider Jerry ook mee, wordt ook een beetje gezien als Nederlander... Het eten was geweldig en we hebben erg veel lol gehad!
Heel even had ik geen lol meer, want we hadden een gesprek over kakkerlakken en ik vertelde net hoe verschrikkelijk vies ik die beesten vind, ik had mijn zin nog maar net afgemaakt of er viel een kakkerlak in mijn decolleté.....dus ik begon te schreeuwen en nog velen met mij, dus heb gelijk mijn shirtje omhoog getrokken en toen viel ie gelukkig op de grond, maar ik stond echt te shaken op mijn benen..... Gelukkig kon ik er even later ook wel weer om lachen. Even later zat ie ook nog een keer op mijn voet....dus begin er al wat aan te wennen, al blijf ik het vieze beesten vinden.
Na het eten zijn we nog ff naar de bar geweest en dat was ook zeer gezellig. Leuk om dan ook andere mensen te leren kennen.

Zaterdag zijn we ff aan het schoonmaken geweest en kleren gewassen en ‘s avonds zijn we met z’n drieen uit eten geweest. Zondag hebben we eerst lekker niks gedaan en ’s middags zijn we lekker naar het strand geweest, dat was heerlijk. Ik ben weer een tintje bruiner geworden, dus het gaat de goede kant op!

Morgen (6 maart) komt Ziggi hier op het eiland en geeft een concert, dus daar gaan we zeker ff naar toe. Lijkt me erg leuk om dat hier mee te maken. Hij is hier namelijk ook opgegroeid, dus voor de lokale mensen is het ook erg leuk. Jullie horen de verhalen nog wel.
Dit was het voor nu weer even, ik zal weer ff aan het werk!

Liefs Anna

  • 05 Maart 2007 - 13:14

    Sabrina:

    He Anna,
    Ik had er graag bij willen zijn, ik had je gezicht wel willen zien! Nog een paar keer die beesten tegen komen en dan ben je er vast aan gewend. Ik kom ze ook bijna elke dag tegen. Veel succes verder!!
    X Sabrina

  • 05 Maart 2007 - 20:21

    Melle:

    Hey Anna,

    Mooi dat je het nog steeds erg naar je zin hebt! Behalve de kakkerlakken natuurlijk...
    Wij zijn afgelopen weekend in Drachten wezen stappen, was gezellig!
    Werkse deze week!!

    Gr Melle

  • 06 Maart 2007 - 07:54

    Jannie:

    Hey Anna,
    Heerlijk dat je het daar zo naar je zin hebt en het ziet er naar uit dat je opdracht ook erg leuk is. Hopelijk krijg je die verbeteringen voor elkaar, want dat is natuurlijk je doel. Weet niet of je ooit wel helemaal went aan kakkerlakken, zeker niet als ze in je decolleté vallen. Dat wordt afdakjes en plafonds vermijden!! Kunnen ze er ook niet vanaf vallen. Succes daar.
    Liefs Jannie

  • 06 Maart 2007 - 08:09

    Alize:

    Lieve Anna,

    Even een berichtje van je grote zus. Als ik jouw verhalen zo hoor dan heb je het nog steeds naar je zin, super!! Geniet ervan, meissie. En met de opdracht gaat het volgens mij ook helemaal goed komen. Wat ben je alweer heerlijk bruin. Hier in Nederland is het helaas nog steeds regenachtig, maar nog even en dan is het voorjaar. Kijk uit voor die fijne kakkerlakken... brrr. Veel succes deze week en doe je de groetjes aan je huisgenoot, karin. Hou je taai.

    Een dikke tút,

    Groetjes Alize en Jelle

  • 06 Maart 2007 - 12:17

    Klaske:

    He wyfke,

    Kakkerlakken zou je daar aan wennen ? het lijkt me echt verschrikkelijk die beesten.
    We hebben je wel gemist afgelopen zaterdag en die week daar voor toen hadden we tibma hok rock in de loods van de fam hansma. En afgelopen zaterdag zijn we zoals melle al zei naar drachten geweest was super!
    Maar zo te lezen hebben jullie daar ook leuke weekenden.
    Veel succes met alles en tot horens.
    Dikke tút,
    Johannes en Klaske

  • 06 Maart 2007 - 13:41

    Jacolien:

    Hey,

    Leuk om je verhalen te lezen en de foto's zien er goed uit!! Hier in Suriname gaat ook alles rustig aan (No Spang) haha en ook met stage heb ik nog niet veel gedaan. Het is allemaal nog een beetje vaag, maar als het goed is mag ik meehelpen met organiseren van een beurs. Heb ik toch nog wat aan dat moduul gehad haha. Hier ook lekker weer, 30 graden en was al snel verbrand:) Nou suc6 verder en ik lees et wel weer! xxx

  • 06 Maart 2007 - 18:30

    Monique:

    Hé meid!
    Zo te lezen vermaken jullie je nog wel!
    Alleen die kakkerlakken zijn wel minder....jakkes!
    Hier in Ee gaat alles z'n gangetje, helaas regent 't bijna elke dag!
    Daar hebben jullie geen last van aan de mooie foto's te zien! Geniet er maar van en natuurlijk veel succes met je werkzaamheden!
    XXX van Edwin en Monique

  • 07 Maart 2007 - 13:14

    Henk:

    Dag lieve Anna,

    Ik word helemaal jaloers als ik je foto's zie. Heerlijk weer daar, prachtig blauwe zee. Tja ik krijg helemaal zin in vakantie maar ja het is hier K.-weer dus ik moet nog maar even geduld hebben. Je eerste maand zit er al weer op. De tijd gaat ook zo ongelooflijk snel. Geniet maar lekker van alles want voor je het weet zit je weer in Nederland. Werkse en tot mails. Dikke kus van mij en ook van TJ.

  • 07 Maart 2007 - 13:50

    Valerie:

    Hahaha.. Kakkerlakken BAH! By the way.. leuk stukkie over jullie in die krant. toppie.. Mooi om jullie (jut en jul) zo op de foto te zien! haha Ik kan me al helemaal het sfeertje daar indenken. Jullie kennende hebben het vast super gezellie! Een volle asbak.. Flesje witte wijn en een nuchtere kijk op het geheel ;)! (Flashback) xVal

  • 08 Maart 2007 - 07:49

    Liesbeth En Helga:

    Hey meissie!!
    Wauw, mooi kleurtje heb je zeg!! Nog ff en dan zijn wij ook zo mooi bruin!
    Wij begrijpen je helemaal...wij hebben ook genoeg kakkerlakken hier in thailand! Ze zijn niet alleen smerig maar ze rennen ook zo snel en dat maakt ze ook zo eng!!
    Veel plezier en succes nog!!

  • 08 Maart 2007 - 11:54

    Halberta:

    Hoi Anna!

    Volgens mij heb je een superleuke baan daar! Begrijp wel dat je de zweep erover haalt haha :-)
    Heel veel plezier en vooral genieten!

    Groetjes van de vriendin van je "grote"zus !!

  • 12 Maart 2007 - 13:52

    Jan Douma:

    Hey zonaanbidster...jij vermaakt je ook prima daar op het zonnige eiland. Het is geloof ik niet zo'n groot eiland of niet....als je de kans krijgt moet je eigenlijk nog een paar dagen naar Bonaire.....e e n tip wordt niet te bruin ;-) jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Ik ga 5 en een halve maand stage lopen bij de 'St. Eustatius Tourism Development Foundation' op St. Eustatius. Mijn project gaat over de kwaliteit van de service op het gebied van restaurant management en taxi management en hoe dit verbetert kan worden. Dit is tevens mijn afstudeeropdracht.

Actief sinds 23 Nov. 2006
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 32578

Voorgaande reizen:

09 Februari 2007 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: