Beroemd aan het worden hier!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu Beroemd aan het worden hier!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu

Beroemd aan het worden hier!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

26 Februari 2007 | Nederland, Amsterdam

Hier weer ff een berichtje vanaf Statia! We vermaken ons nog prima hier.
Vorige week hadden we weer lange werkdagen en zijn we bezig geweest met
onze projecten. Ik ben een paar keer naar een hotel geweest, ‘s ochtends om 8 uur, om daar mensen aan de ontbijttafel te interviewen over de restaurants op het eiland. Hier kom ik vaak in gesprek met Nederlanders en hoor je erg leuke verhalen. Ze zijn altijd bereid om mijn vragen te beantwoorden en daarnaast geven ze vaak veel aanvullende informatie. Dit is natuurlijk erg prettig, want hier kun je erg veel mee.
Verder ben ik naar het vliegveld geweest om daar enquetes te brengen en een medewerker daar zal proberen zoveel mogelijk mensen die gebruik maken van een taxi zo’n enquete te geven.

Nog ff een leuk nieuwtje: vorige week vrijdag zijn we geinterviewd door mensen van de Caribische krant " Daily Herald" over waar we hier op het eiland mee bezig zijn. De zaterdag daarna stond het er al in, ook nog met een foto. Ja...we worden ook nog beroemd in de Caribbean ;-)!!! Dit is wel bijzonder hoor! Ik probeer de knipsel nog te scannen en op de site te zetten.

Afgelopen weekend hebben we weer lekker genoten. Vrijdagavond zijn we weer naar de bar “ Smoke Alley” geweest samen met nog 2 nederlandse meiden die stage lopen op basisscholen hier en nog een nederlandse jongen die stage loopt in een National Park.
Het was erg gezellig, ik zal nog ff foto’s hiervan op mijn site zetten.
Zaterdag zijn we rond het middaguur naar de ‘Botanical Garden’ geweest, dit was erg mooi. Vele verschillende bomen en planten en een prachtig uitzicht. Toen we weer terug waren bij ons appartement hebben we ff gerelaxed, want je kunt hier niet hele dagen op pad zijn, want dat hou je niet vol in deze warmte.
In het begin van de avond zijn we met die 2 nederlandse meiden uit eten geweest bij een chinees restaurant. Het eten was geweldig en het was zeer gezellig. Ook deze foto krijgen jullie nog te zien.
Zondag hebben we even uitgeslapen tot 9 uur en daarna begonnen de grote schoonmaak werkzaamheden. Eerst al onze kleren op de hand gewassen en aan de lijn gehangen en daarna het appartement schoon gemaakt; het is nogal een grote oppervlakte dus het was wel ff zweten…!!! Maar daarna geeft het toch wel weer voldoening als het lekker schoon is.
Om een uur of 4 ‘s middags zijn we nog naar het strand geweest en in zee gezwommen. Het was echt heerlijk en niet te warm. Er waren mooie hoge golven ( niet te hoog hoor)
en aan het eind van de middag toen we op het strand lagen werd de zee wat ruiger en de golven heftiger, dit leek echt geweldig samen met de zonsondergang.
Ik begin trouwens ook steeds bruiner te worden, gaat lekker snel hier, maar dat was natuurlijk bij mij ook wel te verwachten;-) Nog even dan ben ik zelf ook een neger...val ik hier tenminste niet meer zo op..;-)

Dat was het weekend alweer, nu weer het hardwerkende leven;-)

Tot schrijfs!

Kus Anna

PS: Ik heb alle modules van school gehaald, dus nu alleen nog mijn afstudeerproject en dan ben ik helemaal klaar!!! Ben er wel trots op dus daarom deel ik het jullie mede!

  • 26 Februari 2007 - 14:59

    Henk:

    Wat is het daar prachtig ik ben erg jaloers!!

    Geniet er maar lekker van!

  • 26 Februari 2007 - 17:55

    Jelle:

    mij krijg je niet jaloers! :-(

  • 26 Februari 2007 - 19:15

    Tjeerd Jan:

    Hoi Anna,

    Wat enorm knap dat je alle modules hebt gehaald. Klasse!
    Geniet van je tijd in de Carib, voor je het weet ben je weer terug in dit zaaie zompige K land.
    Lfs,

    TJ

  • 27 Februari 2007 - 00:32

    Geerte:

    goh, wel een mooi kantoortje, wel beter dan een klaslokaal denk ik, zelfs met airco hoor ik.

  • 27 Februari 2007 - 10:01

    Klaske:

    Hee meissie
    Wat ben jij al heerlijk bruin heb ziet er allemaal erg mooi uit daar!!! gefeliciteerd met het behalen van de modules.
    xxx Johannes en klas

  • 27 Februari 2007 - 13:07

    Cynthia:

    gaaf krantebericht en mooie foto's zeg!

    Maak er wat van, groetjes cynthia

  • 28 Februari 2007 - 07:21

    Liesbeth & Helga:

    Hey!!
    Zo klinkt echt goed daaro...en nu al in de krant! Wat zal de CHN trots op jullie zijn!
    Veel Plezier nog!
    Dikke Kus

  • 02 Maart 2007 - 13:09

    Sabrina:

    Hey Anna,

    Super gaaf dat je in de krant staat en wat een leuke foto's! Heel veel succes verder!
    X Sabrina

  • 03 Maart 2007 - 18:55

    Tjeerd Jan:

    Hoi Anna,

    Wanneer kunnen we meer nieuws op deze site verwachrten? Zijn errug benieuwd naar de verdere ontwikkelingen. Hier alles goed, Henk is zoals gewoonlijk zeer plagerig, drinkt te veel wijn en rookt de ene sigaar naar de andere. Verder gaat het wel.
    Tot horens and have fun!

    Gr,

    TJ

  • 03 Maart 2007 - 20:14

    Renate:

    Hey anna

    Super dat je alles hebt gehaald, dan hoef je je daar ook niet druk over te maken. Wou je ff laten weten dat wij het beste annual report hadden van alle groepen, maar dat wist je vast ook al !! En we wouden er geen extra aandacht aan besteden, hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Ik ga 5 en een halve maand stage lopen bij de 'St. Eustatius Tourism Development Foundation' op St. Eustatius. Mijn project gaat over de kwaliteit van de service op het gebied van restaurant management en taxi management en hoe dit verbetert kan worden. Dit is tevens mijn afstudeeropdracht.

Actief sinds 23 Nov. 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 32571

Voorgaande reizen:

09 Februari 2007 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: