Verjaardag! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu Verjaardag! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu

Verjaardag!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

17 April 2007 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje vanaf St. Eustatius. Vandaag is het mijn verjaardag, dus heb net taart gehaald voor op het werk. Hoef geen dag vrij te nemen want er is toch niemand thuis...haha! Vanavond ga ik ff met de meiden uit eten en zaterdag nodig ik wat mensen uit in de kroeg hier. Het zou vrijdag maar vanwege de verkiezingen wordt er vrijdag geen alcohol geschonken en een party zonder alcohol kan natuurlijk niet. Vanochtend toen ik de woonkamer in kwam, had Karin slingers opgehangen en kreeg ik een leuk cadeautje van haar. Een vlag van St. Eustatius, echt leuk. Er is hier natuurlijk heel weinig te krijgen, maar dit wou ik wel graag hebben.

Dan even over mijn werk. Ben druk bezig met de projecten. Gistermiddag heb ik een presentatie gehouden voor taxi chauffeurs van het eiland, helaas kwam er maar 1 persoon opdagen, maar heb toch de presentatie gehouden....In Nederland zou je dat nooit doen, maar hier moet je al blij zijn dat er 1 van de 5 chauffeurs komt. Wij willen namelijk graag dat de taxi chauffeurs de mogelijkheid hebben om een officiele identiteits kaart van de St. Eustatius Tourism Development Foundation te krijgen, zodat zij dit achter een taxi raam kunnen plaatsen en dit wekt natuurlijk vertrouwen op bij de passagiers. Om zo’n id-kaart te krijgen moet men natuurlijk wel aan een aantal voorwaarden voldoen, zoals het dragen van een uniform, de auto moet altijd schoon zijn, men moet hands-free bellen, men moet veiligheid voorop stellen en er vind een inspectie per kwartaal plaats om de id-kaart te behouden. De taxi chauffeur die gister wel kwam opdagen stond er heel positief tegenover, want bij hem staat kwaliteit op nummer 1. Dus nu gaan wij samen met hem dit op poten zetten. Toch ga ik nog een keer de andere taxi chauffeurs de mogelijkheid geven om de presentatie bij te wonen en hopelijk staan zij er dan ook positief tegenover. Deze vooruitgangen geeft je toch weer een heel goed gevoel en het motiveert je weer helemaal. Deze week ga ik ook weer langs bij de restaurant eigenaren om hun op een computer cursus te krijgen.

Het afgelopen weekend was niet buitengewoon. Vrijdagavond zijn we ff naar Chukcy’s geweest, waar natuurlijk de rest van de clan ook weer zat... maar het was wel erg gezellig. Zaterdagmiddag hebben we lekker op het strand gelegen. Het is hier de laatste tijd erg warm, dus je moet af en toe wel ff de zee in. Er staat ook bijna geen wind en het regent ook bijna nooit meer. De brandweer is daarom bij veel mensen ook al weer druk bezig om waterputten te vullen. Wij hadden afgelopen week ook weer geen water, tot 2x toe, gelukkig kwam er een mannetje langs die het weer ff gefixed heeft. Maar je zit er dan wel weer een dag zonder.
Zaterdagavond zijn we weer aan het barbecuen geweest bij Patrick en zondagmiddag zijn we weer naar het strand geweest om verkoeling te zoeken. Later kwamen nog Anthony en Patrick en toen hebben we nog ff een broodje gehaald bij de Superburger....Hier komen we elke week 1 of 2 keer om een broodje te eten, het is lekker en erg goedkoop. Nou dat was het weekend weer.

Dan nog even over school.....ja dat hoort er ook nog bij. We beginnen nu langzaamaan met onze scriptie, we moeten begin mei onze probleemstelling sturen en de onderzoeksvragen. Ook moeten we dan al de literatuur opgezocht hebben die je bij het onderzoek nodig hebt. Wij hebben het geluk dat wij voor ons werk al bezig zijn met onderzoeken en ontwikkeling, dus dat kunnen wij goed gebruiken voor de scriptie.

Als laatste vertel ik nog even dat mijn ouders vrijdag over 2 weken langs komen. Kijk daar erg naar uit. Kan ik ze mooi laten zien hoe mijn leven hier is en kunnen ze natuurlijk nog dingen meenemen vanuit Nederland die ik nodig heb...!! Jullie horen de verhalen wel op mijn website. Ze blijven 2 weken, dus ze kunnen echt gaan relaxen en genieten.

De mensen van wie ik al een ecard, sms, kaartje of email heb ontvangen voor mijn verjaardag, heel erg bedankt, super!!!

Tot schrijfs.

Liefs Anna

  • 17 April 2007 - 13:45

    Anita:

    Hej lieverd,

    van harte gefeliciteerd met je 25e verjaardag!!!!!! Een kwart eeuw.. (die had je vast ook nog niet gehoord, haha)
    Maak er een leuke dag van, en die is al superleuk begonnen lees ik al! Super!!

    Liefs & dikke kus van mij!

  • 17 April 2007 - 13:47

    Myrthe:

    Hey Anna!

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Goed te lezen dat het leuk was.
    Wat is nou beter dan het te vieren op zo'n tropisch eiland :-).

    X Myrthe

  • 17 April 2007 - 14:02

    Valerie:

    Hey Meissie,
    Van Harte Gefeliciteerd!!! Alles goed? Stage gaat lekker als ik het zo lees.. en gezellig met Karin of course!! Ook groetjes voor haar.. Nou neem een lekkere Cocktail met zijn tweetjes in het zonnetje op jouw verjaardag haha.. ;)
    Liefs x Val

  • 17 April 2007 - 14:03

    Greta:

    Hey Meissie!!

    Van Harte Gefeliciteerd!!! Maak er een super leuke dag van (ondanks werk) en als we beide weer in NL zijn dan gaan we het nog even vieren ok? Kan niet wachten om gezellig weer even samen te stappen.
    Hele Dikke kus

  • 17 April 2007 - 14:36

    He Anna:

    Er is er een jarig, hoera hoera!
    Dat kun je wel zien dat is zij!
    Wij vinden het allen zo prettig ja ja,
    en daarom zingen we blij!
    Zij leve lang hoera, hoera(3x)!
    Hieperdepiep, hoera (3x)!!

    Omdat ik het niet voor je kan zingen schrijf ik het maar even.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een hele leuk dag van!!

    X Sabrina

  • 17 April 2007 - 14:48

    Janine:

    Hey meid,

    Gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik had je al een kaartje gestuurd, maar wilde ook nog even het mexicaanse verjaardagslied toesturen...

    Feliz cumpleaños a ti
    feliz cumpleaños a ti
    feliz cumpleaños querida Anna
    feliz cumpleaños a ti

    Misschien dat jullie dat nog een keer kunnen gaan zingen ;) Hahaha!!

    Maak er een gezellige dag van vandaag!

    xxx Janine

  • 17 April 2007 - 15:35

    Edwin En Monique:

    Hé wyfke!

    Van harte gefeliciteerd met je 25e verjaardag!
    Maak er maar een mooie dag van!
    Maar dat zal wel lukken want zo te lezen vermaken jullie je nog steeds prima!


    Dikke kus van Edwin en Monique

  • 17 April 2007 - 17:58

    Marcus:

    Hoi Anna,

    Van Harte met je verjaardag. Maak er nog en fijne dag van en niet te veel drinken. Het is niet verkeerd om op zo'n prachtige lokatie 25 jaar te worden.

    Groetjes en veel liefs. Marcus

  • 17 April 2007 - 18:57

    Judith:

    Hey!!!

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! hoop dat je een hele gezellige dag hebt gehad vandaag en dat je vanavond nog een gezellige party hebt!! Is niet verkeerd je verjaardag vieren daar toch? Geniet ervan!

    x judith

  • 17 April 2007 - 20:04

    Rienk:

    Hey Lekker ding,

    Lokwinkse mei dyn Jierdei!!
    Leuk om dyn ferhalen te lezen...

    Enjoy your time.

    Tút Rienk

  • 17 April 2007 - 20:35

    Sonja:

    he gefeliciteerd!!!
    als je vrijdag ergens wil gaan feesten,weet dan wel dat ivm de verkiezingen er geen alcohol mag geschonken worden in de restaurants en kroegen!!!
    dus of een limonadeparty of gewoon iets bij iemand thuis organiseren!!!
    gezellige avond vanavond, en remco en ik zullen op je toosten vanavond!!!
    groetjes

  • 17 April 2007 - 22:42

    Fam K.seepma:

    Lieve anna Van Harte Gefeliciteerd met Je Verjaardag.Wij wensen jou nog vele
    jaren toe in goede gezondheid.En veel Sucses met Je studie en je stage.
    En geniet er nog maar even van.

    Groeten Oom Keimpe en Tante Janny

  • 18 April 2007 - 13:54

    Anneloes:

    He meid,
    Leuk verhaal, toch jammer van die ene foto.. Haha! Ik zit nog thuis, heb vanacht slecht geslapen en loop nu rond met enorm rode wangen, waarschijnlijk lichte koorts. Hopelijk snel weer over. Succes met werken vandaag!

    Liefs Anneloes

  • 19 April 2007 - 15:39

    Jacolien:

    Hey,

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag!!! Echt leuk om ook al die verhalen van anderen te lezen.. Hier in Suri ook lekker weer, hoewel afgelopen dagen ook wel veel regen gehad. Met stage gaat wel goed, druk met scriptie bezig. Maar het informatie verzamelen gaat hier ook allemaal niet zo snel haha. Jouw foto's zien er ook echt gaaf uit!! Wel jammer dat wij niet zulke mooie stranden en zee hebben. Moet het doen met de riviertjes, watervallen en het openluchtzwembad haha. Leuk dat je ouders komen!! mijn vader komt ook over 2 weken en dan heb ik ook lekker vakantie.. heerlijk. Nou suc6 maar weer en tot volgende keer!! xxx

  • 24 April 2007 - 07:04

    Student Of The Year :

    Hé laiverd,zoals ik eigenlijk nooit iets vergat in t verleden betreft schoolse activiteiten..zowel op de MTRO als CHN ben ik wel je verjaardag vergeten..maar ja..volgens mij hebben ze daaro niet zoveel last van op het eiland..toch?!Dus..ALSNOG..van harte met dat 1e kwartje..ennuh..dat er nog minimaal 2 kwartjes bij zullen komen..zolang t maar op n gezonde manier gaat.Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat je dus al laaaaaaang (weer)gestopt bent met roken daaro..net zoals je dat deed als mijn groepscompagnon op de CHN..blablabla..kee heb alweer genoeg geblaat op de vroege ochtend vanaf de Utrechtse Heuvelrug..dus..we horen van elkaar!Dikke tuut vanuut 3Bergen!

  • 26 April 2007 - 07:43

    Jan Douma:

    hey naamgenoot, de tijd gaat snel als je genoeg te doen hebt en je het goed naar je zin hebt.
    Goeie actie van jullie met die taxi-chauffeurs, alleen jammer dat er maar e e n persoon is die het project ziet zitten. beter e e n als geen zal ik maar zegge.....by the way nog gefeliciteerd met je verjaardag...xx

  • 06 Mei 2007 - 17:22

    Keimpe En Janny:

    Lieve Anna.
    Wij lezen in de berichten dat het heel goed met je gaat,en dat je vader en moeder er nu al zijn.Wij hopen dat Jullie een hele mooie tijd hebben samen.

    Groeten Oom Keimpe en Tante Janny.

    Plaats even een berichtje dat jullie het goed hebben ontvangen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Ik ga 5 en een halve maand stage lopen bij de 'St. Eustatius Tourism Development Foundation' op St. Eustatius. Mijn project gaat over de kwaliteit van de service op het gebied van restaurant management en taxi management en hoe dit verbetert kan worden. Dit is tevens mijn afstudeeropdracht.

Actief sinds 23 Nov. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 32592

Voorgaande reizen:

09 Februari 2007 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: