Statia met Pasen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu Statia met Pasen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu

Statia met Pasen!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

10 April 2007 | Nederland, Amsterdam

We hebben weer een leuk en lang weekend achter de rug. Donderdag avond zijn we ff naar Chucky’s bar geweest, daar waren Geerte en Anneloes en co ook, later zijn wij nog naar de Local bar geweest met Vera, Karin, Patrick, Sjon en ik, dit was wel even gezellig. Het is niet heel laat geworden.

Goede Vrijdag waren we vrij en hebben we ons appartement maar weer eens grondig schoongemaakt. Dit was wel weer nodig na 2 weken. Tijdens het schoonmaken draaien we altijd de cd van Jan Smit, dat maakt het iets gezelliger.
Vrijdagavond hebben we Karin haar zus met vriend (Saskia en Anne) van het vliegveld gehaald en zijn we met hun meegegaan naar het hotel waar ze logeerden. Nu konden wij tenminste een keer een hotelkamer bekijken. Dit hotel is namelijk het mooiste hotel van het eiland, dus wij waren wel even benieuwd. Het zag er in ieder geval erg mooi uit. We hebben nog even wat met z’n vieren gedronken, maar er werd die avond geen alcohol geschonken vanwege Goede Vrijdag. Dus toen de 2 toeristen bijna in slaap vielen zijn Karin en ik nog even bij Patrick en Sjon langs geweest en hebben we daar maar ff een drankje genomen. Dat ‘even’ werd iets langer maar het was wel erg gezellig.

Zaterdag hebben we een beetje uitgeslapen, al is dat hier niet heel lang want anders brand je je bed uit. ’s Middags hebben we eerst ff in het centrum geluncht en daarna zijn we naar het strand gegaan. Lekker in de zon aan het bakken geweest en af en toe ff gezwommen, heerlijk relaxed zo’n dagje. ’s Avonds zijn we met Saskia en Anne uit eten geweest bij de Chinees en daarna zijn Karin en ik nog ff de kroeg in gedoken.

Zondagmiddag zijn we weer naar het strand geweest, ze hebben sinds zaterdag ligbedden op het strand, dus dat lag heerlijk. Dat ligt toch beter dan in het hete zand. Nee, je kan echt niet met je blote voeten in het zwarte zand lopen, dan krijg je bijna eerste graads verbrandingen. Zondag avond hebben we gebarbecued bij Patrick thuis, samen met Sjon, Vera, Karin, Patrick zelf natuurlijk en ik. Het was echt super lekker en gezellig, daarna zijn we met z’n allen naar ‘Smoke Alley’ gegaan en hebben we tot in de late uurtjes gefeest. Het was een zeer geslaagde avond.

Maandag was er feest op het strand, dus daar zijn we later op de middag naar toe geweest. Het was nogal warm deze dag, dus daarom zijn we niet op het heetst van de dag gegaan. Er werd muziek gedraaid en vooral veel gedronken en gegeten. Wel leuk om mee te maken. ’s Avonds zijn we vroeg naar bed gegaan, want we waren erg moe en we moesten vandaag weer werken.

Nu nog ff een aantal weetjes over Statia:

Wist je dat:
- de mensen op Statia erg vriendelijk zijn?
- je op Statia altijd je hand omhoog kunt houden want iedereen zwaait en toetert naar je?
- je op Statia bijna nooit hoeft te lopen want de mensen bieden je heel vaak een lift aan?
- de mannen op Statia vaak “ pssst” of “hey schatje/dushi” naar ons roepen?
- je op Statia weinig stelletjes ziet in het openbaar?

Ciao.Tot de volgende keer!

Liefs Anna

• 10 April 2007 - 19:16

Sabrina:

Hey Anna,

Echt erg druk op het strand, had ik niet verwacht. Ziet er wel heerlijk uit en wat zijn jullie bruin! Ik zou zo naar jullie toe gaan, gezellig even bij kletsen maar kan helaas niet. Geniet er maar van!!

X Sabrina

• 10 April 2007 - 19:21

Klaske:

He wyfke
    Leuk dat jullie zoveel plezier hebben daar! En dat jullie je weekends ook kunnen vermaken.
    Maar jullie moeten natuurlijk ook hard werken. Veel succes nog tot horens!!!

Dikke tut,
    Honke en klas

• 10 April 2007 - 19:24

Melle:

Hey Anna!

Fijn dat alles zo goed gaat, ziet er super relaxed uit allemaal!

Veel plezier nog!

Gr Melle

• 11 April 2007 - 06:20

Henk:

Dag Anna,

Wat een heerlijke foto's allemaal. Ik zou zo een weekje met je willen ruilen..... Geniet er maar lekker van want voor je het weet zijn de laatste maanden voorbij. Deze week een kort weekje werken en dan nog 3 weken dan komen pa en ma. Gezellig hoor. Werkse vandaag en tot mails.

Dikke kus van TJ en Henderika

• 11 April 2007 - 08:27

Jantina:

Haai Anna! Klinkt allemaal erg goed, veel partyparty en dat is natuurlijk altijd prima ;) Leuke weetjes btw... Tot horens en dikke kus.