Nevis & Co-pilot - Reisverslag uit Basseterre, St. Kitts and Nevis van Anna Douma - WaarBenJij.nu Nevis & Co-pilot - Reisverslag uit Basseterre, St. Kitts and Nevis van Anna Douma - WaarBenJij.nu

Nevis & Co-pilot

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

21 Mei 2007 | St. Kitts and Nevis, Basseterre

Hi everyone,

We hebben weer een lang weekend achter de rug, dus is het weer tijd om jullie op de hoogte te brengen.
Vorige week dinsdag had ik vrij en ben ik met mijn ouders naar Venus Bay geweest, dit ligt achter een hoge berg dus die moesten we eerst beklimmen. Het was een smal pad wat we moesten lopen en af en toe moesten we echt ff door de bush bush. Het was wel de moeite waard want het was er prachtig mooi.
Woensdag moest ik nog ff werken en vanaf donderdag hadden we weekend. Donderdagmiddag heb ik nog een keer gesnorkeld met mijn moeder, deze keer was het zicht veel beter en hebben dan ook mooie vissen en koraal gezien. ’s Avonds heeft mijn vader Karin en mij uit eten genomen als afsluiting van hun verblijf, en daarna nog ff de kroeg in gedoken met z’n allen. Mijn ouders moesten natuurlijk even zien wat onze stamkroeg is. Het was erg gezellig. Vrijdagmiddag hebben we pa en ma naar het vliegveld gebracht en hebben we ze uitgezwaaid. Ik heb echt een geweldige tijd met ze gehad hier en zo ook andersom. Ze hebben zeer genoten hier
Hierna zijn we naar het zwembad gegaan met Geerte, Anneloes en Vera en hebben we een paar baantjes gezwommen en zijn we ff aan het volleyballen geweest, was erg gezellig en sportief natuurlijk.
’s Avonds zijn we weer naar het vliegveld gegaan om Karin haar moeder en tante op te halen maar die bleken pas 2 uur later aan te komen, dus hebben we een drankje gehaald bij Patrick en toen we het vliegtuig zagen landen zijn we naar ’t vliegveld gelopen. We hebben ze naar het hotel gebracht en wij zelf zijn nog ff naar Chucky geweest en daarna naar Smoke Alley, het was weer een zeer geslaagde avond.

Zaterdag eerst ff uitgeslapen en daarna met Karin haar moeder en tante naar het centrum gelopen om hun wat rond te leiden. ’s Avonds zijn we met z’n viertjes uit eten geweest en we hadden een afscheidsfeestje van Vincent, hij is gisteren weer vertrokken naar Nederland.

Zondag was het dan zover, Patrick, Vera, Karin en ik zijn met een private jet naar Nevis gevlogen met onze piloot Fred. Na het nodige papierwerk ingevuld te hebben zijn we om half 9 vertrokken vanaf Statia en na een kwartiertje zijn we geland op Nevis, dit is een brits eiland en is ongeveer 3x zo groot als Statia. De mensen zijn ook zeer vriendelijk en op het eiland bevinden zich aapjes. De top van de berg is ongeveer een km hoog en deze is daardoor altijd omringd met wolken. Christoffel Columbus dacht dat dit sneeuw was en daarom kreeg het de naam “Nevis” wat ‘sneeuw’ betekent in het Latijn. Het heeft ongeveer 12.000 inwoners.
Op het vliegveld stond een huurauto voor ons klaar en zijn we met z’n 5en het eiland rondgereden. We belanden eerst op een strandje met echte palmbomen en jawel....hangmatten! Daar moesten we natuurlijk ff in liggen om foto’s te maken. Rond een uur of 10 zijn we naar de Golden Rock Plantation Inn geweest om ff een drankje te nuttigen en een kijkje te nemen. Hier bevonden zich geweldige mooie bloemen en planten en je had een mooi uitzicht over zee. Onderweg hier naar toe waren we druk bezig om een aapje te spotten maar omdat het behoorlijk warm was hebben we die toen niet gezien helaas. Dit was toch eigenlijk wel één van de doelen daar maar de dag was nog maar net begonnen dus het kon nog.
Toen kwamen we bij een oude suikerfabriek en daar zagen we 2 geitjes in een soort van betonnen bad met water. We dachten dat ze lekker aan het afkoelen waren maar toen we dichterbij kwamen bleek dat er al 2 dode geitjes in lagen, dus ze konden er gewoon niet meer komen. Fred en Patrick hebben alles op alles gezet om de beestjes eruit te krijgen. Dit met behulp van houten palen en wat duwen en trekken. Ze waren zelf te zwak om er uit te komen. Na deze geslaagde missie zijn we verder gereden naar de Hermitage Plantation Inn en daar leuke foto’s gemaakt.
Rond het middaguur hadden we al behoorlijk zin in eten dus zijn we een restaurantje gaan zoeken, we kwamen terecht bij een restaurant aan het strand waar 2 mannen een muziekinstrument bespeelden. We hebben lekker gegeten en onze buikjes waren veel vol.
Toen zijn we verder gereden richting de “Four Seasons Resort”, dit is een zeer luxe hotel met alles erop en eraan. Volgens Fred kost dit dan ook ongeveer 1.000 US Dollars per nacht in het hoogseizoen, echt niet normaal. Het was wel erg leuk om te zien en we hebben daar gezellig ff een drankje gedronken en de dames moesten natuurlijk ff een fotosessie houden daar. Toen we aan het rijden waren stak er in één keer een aapje de weg over, dat was echt leuk om te zien. Is het dus toch nog gelukt.
Daarna was het tijd om uit te rusten en te relaxen en dus hebben we een strandje gezocht. We kwamen uit bij een zeer rustig strandje en hebben daar lekker gezwommen, weer een fotosessie gehouden en heerlijk uitgerust.
We hebben nog bij een strandbar een drankje genuttigd en zijn toen snel naar het vliegveld gegaan want Fred moest eigenlijk voor donker weer terug zijn op Statia en aan gezien het hier al vroeg en snel donker is is dat net niet helemaal gelukt. De lichten van de landingsbaan waren al aan en hij moet dan iets meer betalen om te mogen landen, nou ja dat was ook niet zo’n probleem. De terugreis zat ik voorin naast Fred en was ik co-piloot, dit was een erg leuke ervaring. Had een koptelefoon op en kon alles mooi zien. Om half 7 waren we geland op Statia en hebben we nog frikandellen en kroketten gegeten bij Patrick, heerlijk was dat!
Het was echt een geweldige dag en Nevis is echt een mooi, groen en schoon eiland. We hebben ontzettend veel gelachen, heerlijk!
Toen we thuis kwamen waren we erg moe en zijn we vroeg ons bedje ingedoken en vandaag begon er weer een nieuwe werkweek.

Ga weer verder met mijn projecten en met mijn scriptie. Verder heb ik een nieuwe uitdaging want in juni is hier een Food & Beverage training en ik ga dit samen met Jerry co-ordineren. Ik zal hier dan ook af en toe buiten werktijd mee bezig zijn, maar het lijkt me wel een leuke ervaring om dit te doen.

Nou dit was het dan wel weer, ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Anna

  • 21 Mei 2007 - 14:49

    Anita:

    Hej meissie,

    klinkt echt allemaal weer geweldig!
    Ben blij dat je super leuke tijd met je ouders hebt gehad en dat zij zich daar ook zo vermaakt hebben!! Wat vliegt die tijd dan weer voorbij he! Gelukkig hebben jullie nu weer visite, altijd leuk!
    Succes met alles meis!

    xxxxxxxx dikke kus liefs Anita

  • 21 Mei 2007 - 17:11

    Patrick:

    Hi Anna,

    Geweldig eilandje he, Nevis. Da's pas echt Caribbean! Mooie natuur, moiie opgeknapte "sugar cane plantations" en ook nog echte aapjes. Helaas hebben we er maar 1 gezien....

  • 22 Mei 2007 - 10:15

    Sabrina:

    Hey Anna,

    Wat maak je ook veel mee, echt super leuk. Geniet ervan!!!!

    X Sabrina

  • 22 Mei 2007 - 20:18

    Renate:

    Hey Anna

    Wat kun jij alles mooi beschrijven, tis net of zit ik er zelf ook en dat wordt versterkt met al die mooie fotos ! Het ziet er daar echt allemaal super mooi uit. Succes nog met je opdracht.

    groetjes renate

  • 24 Mei 2007 - 17:19

    Fam.K.seepma:

    Anne het lijkt me heel mooi om daar te wezen als ik de foto s zie.bedankt voor het kaartje.We hebben het eergisteren pas
    ontvangen.Hartelijke groeten.
    We gaan vanavond even op feest bij oom boele Hij wordt 50 jaar.

    Oom Keimpe en tante Janny

  • 24 Mei 2007 - 18:44

    Monique:

    Hé wyfke!

    Wat prachtig verhaal weer,
    jullie maken ook zoveel mee!
    Je ouders hebben zich ook prima vermaakt zo te lezen en aan de foto's te zien!
    Echt super dat ze je hebben bezocht!
    Veel succes verder met alles wat je nog gaat doen en geniet er maar van!
    Trouwens nog bedankt voor 't kaartje, vonden we erg leuk!

    Dikke kus van Monique

  • 24 Mei 2007 - 23:39

    Geerte:

    hej,
    misschien kun je ons dit weekend ook even naar een eilandje vliegen, kun je nu wel met jouw vlieg ervaring?
    Ik heb op Saint-Kitts drie aapjes gezien
    haha
    c.u. tomorrow?
    liefs,
    Geerte

  • 04 Juni 2007 - 11:04

    Cyprus Man:

    Mooi plekje daar Nevis....je hebt zo onderhand alle eilandjes daar ook gehad of niet....mooi man, geniet ervan want je weet het voordat je het weet is het avontuur weer voorbij...xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Ik ga 5 en een halve maand stage lopen bij de 'St. Eustatius Tourism Development Foundation' op St. Eustatius. Mijn project gaat over de kwaliteit van de service op het gebied van restaurant management en taxi management en hoe dit verbetert kan worden. Dit is tevens mijn afstudeeropdracht.

Actief sinds 23 Nov. 2006
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 32589

Voorgaande reizen:

09 Februari 2007 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: