De laatste loodjes... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu De laatste loodjes... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Douma - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

26 Juni 2007 | Nederland, Amsterdam

Dag lieve mensen,

Hoe gaat het met jullie? Ik zal jullie weer ff vertellen van mijn belevenissen van de afgelopen 2 weken. Het gaat prima hier en ben druk bezig met het afronden van mijn projecten; nou het is niet echt afronden want de projecten lopen eigenlijk min of meer door maar worden door een andere stagiaire straks weer opgepakt. Voor mezelf is het in ieder geval wel afronden en mijn bevindingen rapporteren. Ook mijn scriptie moet binnen een paar weken af zijn, dus heb het redelijk druk.
Heb deze week ook nog een extra taak want ben namelijk een food & beverage training aan het coordineren samen met Jerry. Het is wel erg leuk om dat te doen en leer er veel van. Gisteren was de officiele opening en binnenkort wordt het gepubliceerd in de krant; Zo’n training is natuurlijk een hele belangrijke ‘step forward’ voor Statia.
We moeten nog 2 weekjes stage lopen, dus het zijn echt de laatste loodjes... Daarna hebben we nog lekker ff vakantie en het is de bedoeling om dan onze PADI te halen (duikbrevet). Volgende week zaterdag gaan we naar St. Kitts, weer met Fred en z’n private jet, echt ideaal. Daar vertel ik jullie volgende week meer over.

Vrijdag 15 juni had ik een dagje vrij en Karin ook, want Sjon was hier toen nog. Patrick was ook vrij, dus we dachten; we kunnen wel ff wat leuks gaan doen met z’n allen. Het is natuurlijk hier heel lastig om iets leuks te verzinnen maar Patrick kwam met het idee om te gaan snorkelen bij Jenkins Bay, deze baai ligt achter de terminals en daar kun je eigenlijk alleen met een bootje komen. Dus zo gezegd zo gedaan, we hebben wel wat leuke dingen gezien onder water zoals roggen, een baracuda en leuke gekleurde visjes, maar helaas geen haai of schildpad deze keer. We konden zo wel mooi de olieterminals bekijken vanaf die kant. Hier wordt olie opgeslagen en met schepen vervoerd naar andere (ei)landen.
’s Avonds hebben we lekker gegeten en naar Chucky en Smoke Alley gegaan. Het was weer een erg leuke avond. Er waren weer wat nieuwe mensen op het eiland, dus dat is altijd leuk. Zaterdag en zondag lekker op het strand gelegen en Sjonnie uitgezwaaid.

Afgelopen donderdag was het de langste dag, dus zijn we lekker met z’n allen gaan bbq-en op het strand.... ja alweer ja haha! Na het werk was er eerst nog een dans demonstratie van de leerlingen van alle scholen van het eiland, maar ten eerste begon het natuurlijk al een half uur later en er werden nogal wat speeches gehouden dus zijn we maar richting het strand gelopen. We hebben het dus niet gezien, maar gelukkig hadden we ze eerder die week al zien oefenen dus daar zijn de meeste foto’s dan ook van.
De bbq was erg gezellig en natuurlijk er werden weer de nodige drankjes genuttigd.

Vrijdagavond was het weer tijd voor Chucky en daarna lekker gedanst bij Smoke Alley. Ja..ik begin het locale dansen al een beetje te leren hoor! Zaterdag en zondag weer lekker geluierd op het strand en afgekoeld in zee, heerlijk is dat altijd!
Zaterdagavond moest Patrick draaien bij ‘Local’ bar en dit was ook weer zeer geslaagd. Dan hoor je eindelijk weer eens wat andere muziek dan alleen maar de locale muziek en kun je weer lekker ff uit je dak gaan. Zondag moest ik ff wat dingen voorbereiden voor de training deze week, maar dat duurde niet zo lang. We hebben ook eindelijk een keer in een politie auto gezeten hier...nee we zijn niet opgepakt...kregen gewoon een lift naar huis. Ja zo gaat dat hier, erg leuk!

Ff ter info: we verlaten St. Eustatius op zaterdag 21 juli en dan blijven we een nachtje op Saba en verder nog een paar nachtjes op St. Maarten en dan vliegen we woensdag 25 juli terug naar Nederland en hopen we de 26e aan te komen.
Mochten er mensen zijn die nog graag een kaartje willen sturen dan graag zo snel mogelijk want het duurt soms namelijk wel een paar weken voordat het hier aan komt.
Nou mensen, ik hou jullie op de hoogte deze laatste weekjes.

Liefs Anna

Ps: Op de eerste foto’s zien jullie een aantal leuke huisjes van Statia.

• 26 Juni 2007 - 12:36

Rienk:

Hey Famke,
    Leuk om te lezen dat het je goed gaat... heb je foto's net even bekeken, leuk hoor!! Leuk trouwens dat je ouders langs zijn geweest. Succes de laatste weken en veel plezier toegewenst.
    Zodra jij je mooie benen op de koude nederland bodem hebt gezet moeten we maar even wat afspreken.

Tút Rienk

• 27 Juni 2007 - 09:49

Sabrina:

He Anna,

Gezellig, gezellig, gezellig! Het klinkt allemaal weer heerlijk. Nog maar twee weken stage, dat is ook snel gegaan. Gelukkig heb je daarna nog wel even de tijd om te genieten voordat je naar huis gaat.Veel succes met het afronden van je stage en je scriptie!

X Sabrina

• 28 Juni 2007 - 06:14

Douma:

als ik jou was zou ik mijn padi halen is altijd handig voor je volgende vakanties hahahaha.....geniet nog ff volop van het klimaat daar..xx

• 06 Juli 2007 - 17:04

Melle:

Hey Anna,

Mooi dat het nog steeds zo goed met je gaat! Wij hebben net het dorpsfeest achter de rug en dat was ook zeer gezellig! Succes nog met het afronden van je scriptie en veel plezier nog deze laatste weekjes!!

Gr Melle